søndag 25. desember 2011

مقصر و مسبب اصلی فاجعه ۵۷ که بود؟



اینکه مردم ایران با سرنگونی حکومت شاه در سال ۱۳۵۷ به آرمان های دیرینه خود که همانا استقلال، آزادی و عدالت بود نرسیدند و اینکه به دلیل بدبینی شدید نسبت به سیستم سلطنتی متاسفانه هیچ گونه فرصتی به زنده یاد بختیار و دولت اصلاحات وی ندادند ، عمیقا باعث تاسف است. البته شکی نیست که در تحولات اجتماعی همیشه عوامل مختلفی نقش بازی میکنند ، اما اگر به دنبال پیدا کردن مقصر اصلی تمام این اتفاقات هستیم (همانگونه که برخی اخیرا به دنبال دریافت غرامت ! از مردمی که در سال ۵۷ حکومت شاه را سرنگون کردند هستند ) ، کسی را جز شخص محمد رضا پهلوی و ناکارامدی و قدرت پرستی وی نمیشود معرفی کرد. دلیل ساده این مساله هم این است که در سیستم های دیکتاتوری همیشه شخص دیکتاتور مسئول بی برو برگرد اتفاقات دوران خود است، چرا که قدرت بی چون و چرای تصمیم گیری ها در دستان وی است. همانطور که خمینی دیکتاتور مسئول اصلی فجایع دوران خود بود و همینطور که خامنه ی دیکتاتورمسئول اصلی مشکلات و فجایع اکنون ایران است.

4 kommentarer:

  1. برای اینکه مصدق را بهتر بشناسی بهتر است این ویدیو را ببینی
    http://www.youtube.com/watch?v=lNZtP_OK1pM&list=UU2fHH3qeVQbntzfoHQmB5BQ&index=29&feature=plcp

    SvarSlett
  2. این رو قبلا دیدم. این‌ها مسائلی‌ بوده که بر اساس خواست و شرایط جامعه اون روز اجرا شده. ویژگی‌ اصلی‌ و بزرگ مصدق همین بود: احترام به نظر و خواست ملت. بر عکس رضا شاه و پسرش و خمینی و خامنه‌ای که همه چیز رو بر خلاف میل مردم اجرا کردند، به ملت زور گفتند و در نتیجه منفور مردم ایران شدند

    SvarSlett
  3. ميگن شاه بد
    اما جواب منو بدين
    جبهه ملي حزب توده
    وقتي شاه حق راي
    به زنان ميداد مخالفت کردين
    مگر کريم سنجابي نرفت دست
    بوس امام خميني
    ميشه بگين چرا جهبه ملي پشت
    زنده یاد بختیار
    خالي کرد
    و در آخر سر نسل امروز حق اين
    دارن جواب سوال دارن
    که بدونن چرا يک آخوند مرتجع
    شد کعبه آمال جهبه ملي
    حزب توده و روشنفکران مترقي

    SvarSlett
    Svar
    1. جناب، کسی‌ ترور شخصیت نکرد، همونطور که شما و همفکراتون شبانه روز از پهلوی‌ها دفاع می‌کنین، من و همفکرانم هم حق داریم نظرات خودمون رو بگیم. یا فقط همه باید ازشون تعریف کنیم؟

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.