mandag 20. februar 2012

نمردیم و این را هم شنیدیم: " شاه از جنایات ساواک بی‌ خبر بود " !


در جریان تبادل نظر با طرفداران شاه بارها پیش آمده که برخی‌ از این هموطنان در کمال ناباوری از جنایات و اعدام زندانیان سیاسی توسط حکومت پهلوی با این توجیه که "مخالفان شاه هم گاندی نبودند" دفاع کرده اند ! یا از کودتای ۲۸ مرداد و سرنگون کردن دولت ملی‌ و دمکراتیک دکتر مصدق با نام "قیام شاه و ملت" یاد کرده اند ! اما پس از جریان مصاحبه پرویز ثابتی و جنجال رسانه‌‌ای که در این رابطه بر پا شد، برخی از شاه دوستان ادّعا میکنند که شاه از جنایات ساواک بی‌ خبر بوده و این سازمان طی ۲۲ سال بدون اطلاع وی دستگیر و زندان و شکنجه و قتل میکرده است ! در پاسخ به این هموطنان انسان واقعا میماند که چه بگوید ! شاید فقط بشود گفت: "نمردیم و این را هم شنیدیم"!

5 kommentarer:

  1. شما کي ميخواهين باور کنين
    که نسل جوان ايران مشگلش
    شاه يا مصدق نيس
    مشگل نسل جوان نبود آزادی
    دمکراسي هس

    SvarSlett
  2. hala na inke kasi shekanje wa tajavoz nemishe dar in rejim , sarha ra az barf biron biarid

    SvarSlett
  3. من با بالاترین دسترسی ندارم ولی می خونم. شما بنظر من راه اشتباه میرید. من منکر مشکلاتی که ساواک داشت نیستم ولی تا وقتی معلم بچه رو تو مدرسه با خط کش به قصد کشت می زنه یا پدری و برادری به خاطر ناموس دختر خودش رو می کشه شما چه توقعی داری؟ این از شاه نبوده. از خود ما بوده.شما دوران خان و خان بازی رو ندیدی و نشنیدی که خان ها چه طوری تو روز روشن دم می کشتن. حالا شاه و من و شما هم یکی از همون جامعه مریضیم. من با این مساله شکنجه بعنوان یه معضل فرهنگی نگاه می کنم. دوست عزیز انتقاد راحته ولی اون مدینه قاضله که شما حرفش رو می زنی تو این جامعه مریض رسیدن بهش ممکن نیست. من فعلا انتخابم آقای پهلویه چون تا حالا از همه منظقی تر ظاهر شده و در ضمن با تمام دیکتاتور بودن شاه و بیکفایتی هاش هنوز هم بنظر من بهترین انتخاب و شخص برای اون زمان ایران بوده. همین اقای مصدقی هم که عکسش رو زدی اون بالا معلوم نبود اگه جای شاه بود چیکار می کرد

    SvarSlett
  4. . چه من و چه خانوادهام که تو ایرانن به رضا پهلوی رای میدیم. چه پدرش جانی بوده باشه (که خداییش در مقایسه با روشنفکرای خودمون خیلی هم نبوده) و چه بی کفایت. فعلا پسرش حرفای درستی می زنه و من ازش حمایت می کنم.کاری به خودش ندارم چون به تاریخ پیوسته. آقای بنی صدر / موسوی / و... شخصا سر کار بودن و کارمثبتی نکردن یا نتونستن بکنن. اما این فعلا چیز منفی ای شخصا نداشته و حرفاش هم درسته. انتقاد خوبه ولی به شرطی که به منظور کوبیدن نباشه. (ببخشید من انشام بده. به زور دارم با این کی برد فارسی تایپ میکنم)
    خلاصه اینکه پدرش هر کی بوده و هر کاری کرده باشه من خودش رو به دیگران ترجیح می دم. برای من بعنوان کسی که دوم خرداد رای داد و تبلیغ کرد دیگه اصلاح طلبی تموم شده. بنی صدر هم من بچه بودم که با خانواده رفتیم به حمایتش تو میدون ازادی.اونم کاری نکرد. هر کی ایده خوب داشته باشه اون برنده س
    .
    فعلا رضا پهلوی برای من و خانواده ام انتخاب اوله. خانواده من هم همه تظاهرات ها رفتن .
    خلاصه بیاییم اول از خودمون انتقاد کنیم. من خیلی وقته از خودم شروع کردم. پشت سر دیگران حرف نمی زنم. کسی رو خراب نمی کنم. به خودم یاد دادم برای جانی ترین ها هم حق قایل باشم.
    قوانین ترافیک رو رعایت می کنم. تو خیابون آشغال نمی ریزم. عاشورا تو سرم نمیزنم که قیمه مفت بگیرم و...
    باید از همین چیزای کوچیک شروع کرد. یواش یواش همه چی درست می شه. اگه خودمون درست بشیم

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.