lørdag 17. desember 2011

هموطنان هوادار رضا پهلوی، واقع گرا باشید !

عکس از نیک‌آهنگ کوثر

رضا پهلوی همانند خیلی‌ دیگر از هموطنان، بر فعالیت سیاسی خود در دو سال گذشته افزوده است. به ویژه در رابطه با مسائل حقوق بشر و حمایت وی از حقوق انسانی‌ شخصیت‌ها و گروه‌هایی‌ که از لحاظ سیاسی با وی دارای اختلاف نظر هستند. که البته در این رابطه باید گفت: درود بر ایشان. اما پس از خبری مبنی بر احتمال رفع حصر شدن از رهبران جنبش سبز توسط حکومت، برخی‌ از هواداران وی این گونه تحلیل میکنند که مطرح شدن و محبوب شدن روز افزون رضا پهلوی، باعث ترس حکومت شده و در نتیجه با مطرح کردن احتمال آزادی رهبران جنبش سبز، قصد انحراف افکار عمومی‌ از شخص رضا پهلوی را دارد. باید خدمت این هموطنان عرض کرد که، چه بخواهند چه نخواهند، رضا پهلوی وزنه سیاسی خاصی‌ در معادلات سیاسی کشور نیست. دلیل ساده آن هم این است که اولا ایشان در خارج از کشور به سر میبرند و مردم ایران در این ۳۳ سال ثابت کرده اند که برای کسی‌ که خود در کمال امنیت در خارج از کشور به سر میبرد، حاضر به هواداری و پرداخت هزینه نیستند. این بی‌تفاوتی مردم نسبت به شخصیت‌ها و گروه‌های "خارج از کشوری" را در جریان انتخابات ۸۸ هم شاهد بودیم. در حالی‌ که موضع رضا پهلوی و دیگر "براندازان خارج از کشوری" عدم شرکت در این انتخابات بود، اما با این وجود با اکثریت بالایی‌ در همین انتخابات سراپا اشکال و کمبود شرکت کردند تا شاید بتوانند اندکی‌ شرایط زندگی‌ خود را بهبود بخشند. این مساله را مطمئناً خود رضا پهلوی بهتر از هر کسی‌ می‌داند، چرا که در غیر این صورت در این ۱۰ ماهی‌ که موسوی و کروبی در حصر خانگی بودند، یک فراخوان تظاهرات صادر میکرد تا "میلیون ها" هوادار وی در کشور به خیابان‌ها بیایند. هموطنان هوادار رضا پهلوی، در مسائل سیاسی باید واقع بین بود، چرا که در غیر این صورت دچار توهم می‌شویم، و توهم یعنی‌ آغاز شکست و سرخوردگی. به امّید ایرانی‌ آزاد، آباد و سرشار از عدالت و رفاه برای همه ایرانیان.

6 kommentarer:

  1. .
    یک فراخوان تظاهرات صادر میکرد تا "میلیون ها" هوادار وی در کشور به خیابان‌ها بیایند.
    .
    .
    کمی کم لطفی میفرمایید
    .
    اگر ایشون یک فراخوان میدادند ، میلونها ایرانی که هیچ ، میلیاردها آدم خاکی و موجودات فضایی به خیابانها میریختند و هرج و مرجی میشد که هیچ کس جلودارش نبود.
    .
    شاهزاده هم این رو به خوبی میدانست و چه مقتدرانه از وقوع چنین حادثه ایی جلوگیری به عمل آوردند.
    .
    شاه فقط رضا شاه ... رهبر فقط شاهنشاه
    .

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. ولی مردم و حتا خود اخوندها هم میدانند زمان شاه بهترین دوران بود اکنون فقط این روشنفکر نماها هستند که با پهلوی مخالفند ما هر چه میکشیم از دست اینهاست اینها بودند که اخوندها را به ما تحمیل کردند ننگ بر هر چه چپی است از مسلمان تا مجاهد و کمونیست. مردم داشتند زندگیشون را میکردند همه ساده و صمیمی بودند نه مثل الان کلاش و دزد . همسایه و فامیل با هم ندار و یکدل بودند. . شما حتا از احمدینژاد هم بپرسی میکه زمان شاه ارزونی بود و مردم ساده دل بودند. هیچکس منکر این نیست اگر کمی انسان باشه.هر چی خوب بود کال اون دوره است. و اکنون چیزی نمانده از اخلاقیات بگیر تا مادیات. در این دوره در ادبیات مردم دو وازه جا افتاد یکی دودره کردن و پیچوندن. و مردم واقعن اینطوری شدن .مملکت از دست رفته از هر نضر.

    SvarSlett
    Svar
    1. دوست عزیز، اولا ما فقط دوره شاه و دوره حکومت فعلی رو نداریم، بلکه دوره کوتاه مصدق رو هم داریم که آزادترین ، عادلانه ترین، مستقل ترین، و مدبرانه‌ترین حکومت تاریخ ایران رو داشتیم. در ثانی‌، اگه مردم واقعا زمان شاه زندگیشون خوش بود که میلیون میلیون با دست خالی‌ نمیومدن جلو مسلسل و تانک و گلوله.

      Slett
  4. راست ميگن رضا پهلوی
    کسي نيس
    براي همين تا اسمش
    مياد فشار خونتون ميره
    بالا
    بدنتون از ناراحتي جوش ميزنه
    و به جاي مغلته کاري
    ترور شخصيت رضا پهلوی
    اينو بدونيد
    اگه رضا پهلوی
    محبوب شده به خاطر
    افکار مترقي دمکرات رضا پهلوی
    هس
    نه به خاطر اين که شاهزده هس

    SvarSlett
  5. جناب، کسی‌ ترور شخصیت نکرد، همونطور که شما و همفکراتون شبانه روز از پهلوی‌ها دفاع می‌کنین، من و همفکرانم هم حق داریم نظرات خودمون رو بگیم. یا فقط همه باید ازشون تعریف کنیم؟

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.