lørdag 5. januar 2013

دیکتاتور دزدی که خون ایرانیان فرهیخته و آزادی خواه را ریخته است، بزرگ نمی‌توان نامید !


بارها شاهد بوده ایم که حامیان خاندان پهلوی از رضا شاه به عنوان " رضا شاه کبیر " یا " رضا شاه بزرگ " یاد کرده اند ! آنان با مطرح کردن برخی‌ اقدامات عمرانی یا اصلاحات سیاسی وی، آنچنان  او را بزرگ میکنند که اگر کسی‌ تاریخ را  نخوانده  باشد تصور می‌کند رضا شاه فرشته‌ای بود که از آسمان بر ما نازل شد و لحظه به لحظه زندگی‌ خود را هم صرف خدمت به ایران و ایرانی‌ کرد ! گویی نمی‌دانند که تقریبا تمام دیکتاتور‌های تاریخ در کنار جنایات و دزدی‌هایی‌ که انجام داده اند، سازندگی‌ها و اقدامات عمرانی را هم برای کشور‌هایشان انجام داده اند، (آن هم بیشتر برای عوامفریبی و بزرگ جلوه دادن خود) از هیلتر و موسولینی و استالین در اروپا گرفته تا صدام و قذافی در خاور میانه ! با این تفاوت اساسی‌ که رضا شاه با وجود تلاش زیادی که انجام داد، هیچ گاه نتوانست ارتش قوی و بزرگی‌ به وجود بیاورد تا ایران را همانند آلمان و ایتالیا و یا عراق به جنگ و فاجعه بکشاند و با اولین تهدید نظامی از کشور فرار کرد !  

به این هموطنان توصیه میشود کمی‌ تاریخ بخوانند، یا حد اقلّ روایات کارگزاران و نزدیکان شاهان پهلوی را مطالعه کنند تا اینچنین به بی‌راهه نروند ! لازم به تذکر است که برخی‌ از این ارجاعات به تاریخ نگاران سرشناس است و برخی‌ به شخصیت‌های سیاسی که از معتمدین و یا کارگزاران شاهان پهلوی بودند.

پرویز راجی سفير شاهنشاهي در بريتانيا : "شاه تصور نمیکرد ایرانی‌ بتواند سرنوشت ایران را تعیین بکند، چرا که در ۶ سالگی دیده بود انگلیسی‌ها پدرش را سر کار آوردند، در ۲۱ سالگی انگلیسی‌ها پدرش را برداشتند، و در ۱۹۵۳ انگلیس و آمریکا کودتا راه انداختند و او را از روم برگرداندند ایران " [۱]

دکتر عباس میلانی در مصاحبه با حسین مهری: " متاسفانه این مساله را رضا شاه داشت که از لحاظ مالی نادرستی های بسیار جدی داشت. به گفته ی خود دولت فروغی، که برگزیده و برگمارده رضا شاه بود، وقتی که رضا شاه رفت، ۴۰% کل نقدینگی مملکت در حساب های شخصی خود او بود." 
[۲]


جزئیات تلاش سردار سپه (رضا شاه) و ترفندهای وی برای حاکمیت استبداد به روایت یحیی دولت آبادی شاعر و از بزرگترین رجال سیاسی عصر مشروطه و دوران پس از آن تا اوایل حکومت رضا شاه.
[۳]
" پزشک احمدی " و نمونه‌هایی‌ از جنایات وی به دستور ماموران حکومت رضا شاه. 
[۴]



دکتر محمد قلی‌ مجد: " در خاطرات پدرم خوانده بودم که پس از سقوط رضا شاه، بعضي از مردم، به ويژه دکتر محمد مصدق، گفته بودند که تمام درآمدهاي نفتي ايران در دوره رضا شاه عملاً به بهانه خريد مهمات و اسلحه به حساب هاي بانکي شخصي شاه در لندن و آمريکا ريخته مي شد. تصميم گرفتم که اين ادعا را نيز مورد بررسي قرار دهم. تنها يک نگاه ساده به اسناد مربوط به نفت و ماليه ايران و ارقامي که در اين اسناد ذکر شده بود کافي بود تا ثابت کند که ادعاي مصدق کاملاً درست بوده است. بله، عملاً تمامي درآمدهاي نفتي ايران در دوره رضا شاه، يعني رقمي در حدود 200 ميليون دلار، به حساب هاي شخصي او انتقال يافته بود. براي اين که عظمت اين رقم را دريابيم بايد توجه کنيم که کل بودجه دولت ايران در سال 1925 ميلادي حدود 20 ميليون دلار بود. "
[۵]


در پایان خدمت این هموطنان پهلوی پرست باید گوشزد کرد: ما در تاریخ معاصر ایران‌زمین آنقدر هم بی‌ کس و کار نیستیم که دیکتاتور‌های بی‌ سوادی همانند رضا شاه را به عنوان قهرمان ملی‌ به خود قالب کنیم، چرا که بزرگ مردانی همچون ستار خان، باقر خان و دکتر مصدق و یارانش را داریم که تا به ابد باعث افتخار هر ایرانی‌ عدالت خواه و وطنپرست خواهند بود.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.